19:16
08/02/2020
«Είναι γαζέλες και είμαστε λιοντάρια» - Εταιρεία κατηγορείται πως πουλά κηδείες με πιεστικό τρόπο

Το προσωπικό σε ένα τηλεφωνικό κέντρο όπου οι πελάτες περιγράφονταν ως «γαζέλες» που έπρεπε να κυνηγηθούν από «λιοντάρια», υπέβαλε ηλικιωμένους σε δεκάδες κλήσεις κάθε εβδομάδα για να τους πουλήσει ακριβά πακέτα κηδειών, αποκαλύπτει η εφημερίδα Guardian.

Το δημοσίευμα που έχει προκαλέσει αίσθηση στη Βρετανία αναφέρει πως πρώην υπάλληλοι της Prosperous Life, που πωλούν περισσότερα από 1.000 προπληρωμένα πακέτα για κηδεία κάθε μήνα, δήλωσαν ότι αισθάνθηκαν πίεση για να ωθήσουν τους ανθρώπους να αγοράσουν προγράμματα χωρίς να υπάρχει κριτήριο για το εισόδημά τους. Οι καταγγέλλοντες είπαν ότι οι τακτικές πώλησης υψηλής πίεσης συνυπήρχαν μαζί με μια εταιρική κουλτούρα που εμπνεύστηκε από την ταινία «The Wolf of Wall Street».

Ο οργανισμός δεοντολογίας, που επιβλέπει τα πακέτα κηδειών, δηλώνει ότι οι επιχειρήσεις «δεν πρέπει να πιέζουν τους πιθανούς πελάτες να αγοράσουν κηδείες. Η Prosperous Life απέρριψε τις κατηγορίες και είπε στον Guardian ότι τηρούσε αυστηρά τα ελάχιστα επίπεδα εισοδήματος. Είπε ότι όλοι οι πελάτες που άλλαξαν γνώμη σχετικά με τις αγορές έλαβαν πλήρη επιστροφή χρημάτων. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι είναι ένας από τους κορυφαίους διοργανωτές κηδειών της χώρας και λέει ότι υπερηφανεύεται για τη φήμη και την τεχνογνωσία της.

Ωστόσο, οι πληροφοριοδότες του Guardian, οι οποίοι εργάστηκαν στην εταιρεία νωρίτερα αυτό το έτος, ισχυρίζονται πως οι τακτικές της ήταν κάθε άλλο παρά δεοντολογικές. Το προσωπικό είχε εκπαιδευτεί να υποδεικνύει ότι οι πελάτες με χαμηλό εισόδημα που δήλωναν ότι δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά τα πακέτα των 4.000 λιρών, πιέζονταν να χωρίσουν τις πληρωμές τους σε αρκετές εβδομάδες, ακόμη και αν έπρεπε να χρησιμοποιήσουν μια πιστωτική κάρτα για να το κάνουν. Υπήρξε επιθετική πολιτική πωλήσεων με τη διοίκηση και το προσωπικό να αυτοχαρακτηρίζονται «λιοντάρια» και τους δυνητικούς πελάτες να παρομοιάζονται με γαζέλες, αναφέρεται στο δημοσίευμα.

Πολλοί δέχονταν δεκάδες κλήσεις, ακόμη και ενώ δήλωσαν ότι δεν τους ενδιαφέρει μια κηδεία, Ένας πελάτης είπε ότι έλαβε 57 κλήσεις σε μια εβδομάδα. Σε ορισμένες περιπτώσεις, το προσωπικό παραβίασε τον νόμο για την προστασία δεδομένων, εξαπατώντας τους πελάτες να δώσουν προσωπικά στοιχεία για να συμπληρώσουν τα αρχεία πελατών - προσποιούμενοι ότι τα είχαν ήδη και απλά χρειαζόταν επιβεβαίωση. Ένας πληροφοριοδότης είπε ότι είχαν απογοητευτεί από την εμπειρία τους στις πρακτικές πωλήσεων στην επιχείρηση και θα ήταν εξοργισμένος αν η γιαγιά του είχε αντιμετωπιστεί με τον ίδιο τρόπο.

Η Prosperous Life, η οποία απασχολεί περισσότερα από 100 άτομα, διαθέτει τηλεφωνικό κέντρο στο Cheadle Hulme, κοντά στο Stockport, στο Μάντσεστερ. Η επιχείρηση πωλεί πακέτα κηδειών, που κοστίζουν μεταξύ από 3.595 έως 4.195 λίρες, τα οποία επιτρέπουν στους πελάτες να πληρώνουν το κόστος πριν πεθάνουν σε μηνιαίες δόσεις για πολλά χρόνια. Τα πακέτα περιλαμβάνουν από το φέρετρο και τον στολισμό, μέχρι την καύση νεκρών. Ένας άλλος πληροφοριοδότης, ο οποίος εγκατέλειψε την εταιρεία νωρίτερα αυτό το έτος, δήλωσε στον Guardian πως οι διευθυντές συχνά άκουγαν τις κλήσεις με πιθανούς πελάτες στο στάδιο του κλεισίματος της συμφωνίας και καθοδηγούσαν ρητά πώς να γίνει η συμφωνία.

Τον Ιούνιο, η κυβέρνηση ανακοίνωσε σχέδια για τη ρύθμιση της βιομηχανίας ύψους 2 δις λιρών μέσω της Αρχής Χρηματοοικονομικής Συμπεριφοράς. Αλλά η κυβέρνηση δεν έχει ακόμη αλλάξει την απαραίτητη νομοθεσία για να την θέσει σε ισχύ. Ένας εκπρόσωπος της Prosperous Life, αρνήθηκε πως προσεγγίστηκαν οικονομικά ευάλωτοι πελάτες, αλλά και πως έχει παραβεί τον νόμο περί προστασίας δεδομένων και δήλωσε ότι δεν είχε λάβει επίσημες καταγγελίες από πελάτες. Ωστόσο το αρμόδιο γραφείο του φορέα ελέγχου επιβεβαίωσε ότι είχε λάβει έναν αριθμό καταγγελιών για την Prosperous Life και πως «διεξήγαγε έρευνες».

ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ON-LINE
ΤΗΛ +302421.105126
Θα μας βρείτε :

FAX: (+30) 24211 02092
Τ.ΟΙΚΟΝΟΜΑΚΗ 2 – ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ
ΒΟΛΟΣ ΤΚ 38221