Την ανάγκη ο λειτουργός γραφείων κηδειών, να δει το μάρκετινγκ, την επικοινωνία και τις δημόσιες σχέσεις, ως μέσα για καλύτερη ικανοποίηση του πελάτη που θα οδηγήσει στη βελτίωση της εικόνας της επιχείρησής του με σεβασμό και διακριτικότητα, επισημαίνει ο Δρ. Ιορδάνης Κοτζαϊβάζογλου, σε συνέντευξή του, με αφορμή το 5ο Πανελλήνιο συνέδριο της Ένωσης Λειτουργών Γραφείων Κηδειών Ελλάδος που θα πραγματοποιηθεί στις 6 Οκτωβρίου στο Βόλο.

Πόσο σημαντικό είναι για έναν λειτουργό η επικοινωνία, το μάρκετινγκ κι οι δημόσιες σχέσεις?
Και τα τρία αυτά επιστημονικά πεδία μπορούν να βοηθήσουν τον λειτουργό να αυξήσει την κερδοφορία και την αποτελεσματικότητα του γραφείου του, υιοθετώντας πρακτικές που τον βοηθούν να εντοπίσει και να ικανοποιήσει τις ανάγκες των πελατών του, καθώς και να προωθήσει την επιχείρησή του και τις υπηρεσίες που προσφέρει.

Πως μπορεί ένας λειτουργός να πετύχει το παραπάνω τρίπτυχο, χωρίς να πέσει σε «παγίδες»?
Ως γνωστόν, ο λειτουργός καλείται να επιτελέσει ένα πολύ δύσκολο καθήκον και να διαχειριστεί τον συνάνθρωπο αναμφίβολα σε μία από τις πιο δύσκολες στιγμές της ζωής του. Οφείλει να επιτελέσει το καθήκον αυτό με επαγγελματισμό και ταυτόχρονα ευαισθησία, και να ενσκήψει στις ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε πελάτη και της κάθε περίστασης. Θα ήταν αντιεπαγγελματικό, ακόμα και ανήθικο να δει κάθε περίπτωση ως «αρπαχτή», μιας που ακόμα και οι πιο ικανοποιημένοι πελάτες πολύ σπάνια θα χρειαστούν ξανά τις υπηρεσίες του. Επίσης δεν θα πρέπει να δουν το μάρκετινγκ, την επικοινωνία και τις δημόσιες σχέσεις απλώς ως εργαλεία για να προβάλλουν την επιχείρησή τους και μάλιστα με επιθετικό και συχνά παραπλανητικό τρόπο, αλλά κυρίως ως μέσα για καλύτερη ικανοποίηση του πελάτη που θα οδηγήσει στη βελτίωση της εικόνας της επιχείρησή τους.

Από τι εξαρτάται ένα επιτυχημένο promotion μιας επιχείρησης με τα όποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά έχει αυτή?
Ακριβώς επειδή η φύση του αντικειμένου με την οποία ασχολείται ο λειτουργός ενός γραφείου κηδειών είναι ιδιαίτερη, η προώθηση μιας τέτοιας επιχείρησης θα πρέπει να γίνει πολύ προσεκτικά, με την απαιτούμενη διακριτικότητα και σοβαρότητα. Το σημαντικότερο και αποτελεσματικότερο μέσο προβολής είναι ουσιαστικά η διάδοση της καλής της φήμης της εταιρίας μέσω των πελατών της. Αν ένας πελάτης μείνει ικανοποιημένος, μεταφέρει την εντύπωσή του αυτή και στο περίγυρό του. Ισχύει όμως και το αντίστροφο. Αυτός είναι ένα ακόμα πολύ σοβαρός λόγος προκειμένου ο λειτουργός θα πρέπει να φροντίσει να έχει ικανοποιημένους πελάτες. Οπωσδήποτε και η νέα τεχνολογία, όπως το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δίνουν πολλές δυνατότητες προώθησης ενός γραφείου τελετών. Και στην περίπτωση αυτή ωστόσο, απαιτείται η δέουσα προσοχή.

Βιογραφικό σημείωμα
Ο Δρ. Ιορδάνης Κοτζαϊβάζογλου είναι Επίκουρος Καθηγητής Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων στο ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας. Συνεργάζεται επίσης με διάφορους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, όπως το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, το ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, το ΙΝΕΠ Θεσσαλονίκης, την Σχολή μετεκπαίδευσης και επιμόρφωσης της Ελληνικής Αστυνομίας, παράρτημα Β. Ελλάδος, διάφορες επιχειρήσεις κ.ά.