12:15
12/05/2017
Συνέντευξη Ιορδάνη Κοτζαϊβάζογλου «Χρειάζεται συναισθηματική ευφυΐα για τη διαχείριση της απώλειας»

Το γεγονός ότι οι λειτουργοί γραφείων κηδειών θα πρέπει να αντιληφθούν τον πολυδιάστατο ρόλο τους, επισημαίνει Δρ. Ιορδάνης Κοτζαϊβάζογλου, Επίκουρος Καθηγητής Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας, ο οποίος θα είναι ομιλητής στο Συνέδριο της Ένωσης Λειτουργών Γραφείων Κηδειών Ελλάδος με θέμα "ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΛΙΨΗΣ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ" που θα πραγματοποιηθεί στις 27 Μαΐου στη Θεσσαλονίκη.
Ο κ. Κοτζαϊβάζογλου, τονίζει ότι ο λειτουργός γραφείου κηδειών θα πρέπει να είναι σε θέση να αντιληφθεί την ιδιαιτερότητα της στιγμής, τις ανάγκες των συγγενών του εκλιπόντος και να μην δει τη στιγμή διεκπεραιωτικά, αλλά να ενσκήψει στις ιδιαιτερότητες που επιβάλει η κάθε περίσταση.

Πόσο σημαντικό κρίνετε την διοργάνωση τέτοιων συνεδρίων για έναν κλάδο με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά?
Θεωρώ ότι τέτοιες διοργανώσεις είναι πολύ σημαντικές. Το αντικείμενο του κλάδου των λειτουργών γραφείων κηδειών είναι μέρος της ζωής μας και πρέπει να γίνεται σωστά και με όσο δυνατόν μεγαλύτερο επαγγελματισμό. Τέτοιου είδους διοργανώσεις και συνέδρια βοηθούν τους επαγγελματίες του χώρου να συνειδητοποιήσουν τον πολυδιάστατο και πολύ σημαντικό ρόλο τους, να αντιληφθούν καλύτερα τις απαιτήσεις και τις ανάγκες που εμφανίζονται με την καθημερινή τους επαφή με συνανθρώπους μας που χάνουν οικείους τους και να ανταποκριθούν καλύτερα σε αυτές με όφελος τόσο για τους ίδιους, όσο και για το κοινωνικό σύνολο.

"Η επικοινωνία την ώρα της θλίψης" είναι το θέμα που θα αναλύσετε στο Συνέδριο της Ένωσης Λειτουργών Γραφείων Κηδειών Ελλάδος με θέμα "ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΛΙΨΗΣ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ". Ποια είναι τα κεντρικά σημεία για την επικοινωνία μεταξύ του λειτουργού και του ανθρώπου που έχει απέναντί του?
Ο θάνατος είναι η απόληξη της ζωής και, δυστυχώς, ένα αναπόφευκτο γεγονός. Άλλοτε είναι αναμενόμενος, άλλοτε συμβαίνει απρόβλεπτα. Σε όλες ωστόσο τις περιπτώσεις συνοδεύεται με απόγνωση, ανείπωτη στεναχώρια και συχνά με άγνοια από μέρους των συγγενών για το πώς θα πρέπει να διαχειριστούν το γεγονός. Στο σημείο αυτό ο ρόλος του επαγγελματία του χώρου είναι πολύ σημαντικός, διότι θα πρέπει να είναι σε θέση να αντιληφθεί την ιδιαιτερότητα της στιγμής, τις ανάγκες των συγγενών και να τους βοηθήσει να διαχειριστούν το γεγονός της απώλειας όσο το δυνατόν πιο ανώδυνα.
Ουσιαστικά ο ρόλος ενός λειτουργού γραφείου κηδειών είναι διττός: Από τη μια πλευρά, οφείλει να αντιληφθεί και να ικανοποιήσει τις ανάγκες κι απαιτήσεις των συγγενών του εκλιπόντος με τον καλύτερο τρόπο, από την άλλη όμως να τους προσφέρει ακόμα και αυτό που οι ίδιοι φαίνεται ότι, λόγω της άγνοιάς τους και της έντονης ψυχολογικής πίεσης που δημιουργούν οι στιγμές, δεν έχουν προσδιορίσει και αντιληφθεί. Κι όλα αυτά πάντοτε σ’ ένα κλίμα ηρεμίας , διακριτικότητας και σεβασμού στη δυσκολία των στιγμών.
Μεταξύ άλλων λοιπόν, ο επαγγελματίας θα πρέπει να διαθέτει εκείνο το επίπεδο ευφυΐας και επαγγελματισμού ώστε να αντιλαμβάνεται πότε οφείλει να αναλαμβάνει τα «ηνία» των ενεργειών και πότε να ακολουθεί τις απαιτήσεις των συγγενικών προσώπων, ώστε να μην δημιουργήσει την ύστατη στιγμή περαιτέρω εκνευρισμό και να τους αφήσει να πενθήσουν να εκδηλώσουν τα συναισθήματά τους. Χρειάζονται γνώσεις διαχείρισης, σωστής εκπαίδευσης και καλής συμπεριφοράς κι αυτό δεν αφορά μόνο στον ίδιον τον ιδιοκτήτη, αλλά και στο προσωπικό όλου του γραφείου που έρχεται σε άμεση επαφή με τους συγγενείς και τους οικείους του εκλιπόντος, καθώς θα πρέπει όλοι να λειτουργούν ως σύνολο, ως ομάδα.

Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να διαχειριστεί επικοινωνιακά τη θλίψη ο λειτουργός γραφείων κηδειών?
Η διαχείριση της θλίψης είναι κάτι πάρα πολύ δύσκολο, γιατί στο πρόσωπο που απευθύνεται ο λειτουργός ενός γραφείου κηδειών, αυτό είναι ίσως στην πιο δύσκολη συναισθηματική κατάσταση, είναι σε απόγνωση κι οποιαδήποτε παράλειψη ή λάθος, του μπορεί να δημιουργήσει συγκρούσεις, προβλήματα κι εντάσεις και να χαλάσει τη στιγμή.
Ο επαγγελματίας του χώρου χρειάζεται να διακατέχεται από συναισθηματική ευφυΐα κι ενσυναίσθηση, να μην διαχειρίζεται τέτοια γεγονότα απλώς διεκπεραιωτικά, αλλά να συνειδητοποιήσει τη σημασία του ρόλου του και να ενσκήψει περισσότερο στις ανάγκες και ιδιαιτερότητες της εκάστοτε περίστασης.

Βιογραφικό σημείωμα
Ο Δρ. Ιορδάνης Κοτζαϊβάζογλου είναι Επίκουρος Καθηγητής Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων στο ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας. Συνεργάζεται επίσης με διάφορους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, όπως το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, το ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, το ΙΝΕΠ Θεσσαλονίκης, την Σχολή μετεκπαίδευσης και επιμόρφωσης της Ελληνικής Αστυνομίας, παράρτημα Β. Ελλάδος, διάφορες επιχειρήσεις κ.ά.

ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ON-LINE
ΤΗΛ +302421.105126
Θα μας βρείτε :

FAX: (+30) 24211 02092
Τ.ΟΙΚΟΝΟΜΑΚΗ 2 – ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ
ΒΟΛΟΣ ΤΚ 38221